maanantai 23. kesäkuuta 2014

kauhiaa remuamista

Nimittäin tää mun elämä.. tai sitten ei, nää ihanat ilmat (melkeen pakkasta, vettä sataa tai räntää, tulee ja mitä näitä muita suomen kesään kuuluvia ilmiöitä nyt oli..) pitää huolen siitä ettei mitään kovin ihmeellistä tapahdu. Hevosten tarhat odottaa tekemistään, pohjat ja aidat pitäis uusia ja katokset tehdä. Kasvihuoneeseen sain kurkut, kesäkurpat, pavut, persiljat, tillit ja jonkun salaatin laitettua. Tomaatit kuoli jo alkumetreillä kun kissat löysi taimet, uudet tomaatit jäi laittamatta eikä mua edes harmita. Ne olis varmaan ollu huippusatoisia tässä kylmyydessä.

Silmäys ratsastuskentälle kertoi että kannattaa varustautua snorkkelilla ja räpylöillä suoritukseen. Juhannuksen isompi nappula vietti isovanhempien kanssa mökillä. Me saatiin hätäset kanat grillattua sateiden välissä. Juhannusrientoihin varustauduin toppahousuilla ja toppatakilla. Mun juhannusrientoni on siis ollut jo parina viime vuonna ratsastuskilpailut, jussina on hyviä hevosenhoitajia ihan mahdoton saada nakitettua vesisateeseen kisoihin, sillon jopa minä kelpaan estekisoihin hoitajaksi. En varsinaisesti ole mikään ihan unelmahoitaja, riittää kun katsoo tonne mun satulahuoneeseen ja toteaa varusteiden tilan.. olenkin jo muutaman vuoden kaipaillut reipasta hoitajaa mun hevosille ja varusteille. Ei löydy.

Pari kertaa on uskallettu poistua pikkujäbän kanssa kävellen pois pihasta, virhe, alkaa sataa kuin saavista joka kerta kun ollaan niin kaukana että kastutaan varmasti kotimatkalla.


Tässä kohtaa alkoi taas sataa eikä pikkujäbä ollut todellakaan kääntymässä kotiin.

Linnutkaan ei viihdy ulkona, arakakanat, tehokanat ja kalkkunat pääsevät vapaasti kulkemaan kanalasta omiin tarhoihinsa. Kalkkunat on ainoat jotka viitivät ulkoilla näillä keleillä, ne nyt viittii ulkoilla muuallakin kun vaan tarhassaan, miehen mielestä ne on varsin viehättäviä otuksia ja niitä on kivaa pitää pihalla vapaana. Kalkkunan kakkanen terassi on aina kiva kesäviettopaikka.. siis jos sattuu käymään niin että terdellä voi olla kastumatta. Olen alkanut markkinoida miehelle ajatusta valokatteesta terden päälle.

 Danny ja Armi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti